Dişleriniz gülsün siz de gülün :)

Ağız ve Çene Cerrahisi

Diş hekimliği cerrahisi nedir?

Ağız boşluğu içerisinde yer alan yumuşak doku (yanak, damak,dil,dudak gibi) ve sert dokuları (dişler,kemikler) ilgilendiren her türlü rahatsızlığın teşhisini ve cerrahi tedavisini lokal anestezi, genel anestezi veya sedasyon anestezisi altında ameliyathane ortamında operasyonlar yaparak gerçekleştiren bir bölümdür.

Çene Cerrahisi Ne Demektir?

Çene cerrahisi , insanların doğuştan gelen alt veya üst çene de oluşan doğumsal veya kaza sonu çu oluşan problemleri gidermenin cerrahi ismidir.

Çene cerrahisi alanında yapılan müdahaleler kimi zaten estetik açıdan kimi zaman ise yukarıda belirtildiği gibi doğumsal problemlerden dolayı gerçekleşir. Ayrıca çene cerrahisinde çene törpüleme çene uzatma çene kısaltma ve öne veya arkaya alınması gibi konuları da içerir.

Çene Eklemi Bozuklukları Nasıl Oluşur?

Çene eklemi fonksiyonel olarak da çok boyutlu hareketler yapması itibariyle diğer eklemlerden ayrılır. Çene eklemi hemen hemen 24 saat durup dinlenmeden çalışır. Konuşma, çiğneme, yutma gibi ana fonksiyonlarının yanında uyku dahil devamlı çene hareketi olur. Çene eklemi hastalıkları, bu anatomik yapıların uyumlu çalışmasını engelleyen etkenlerden kaynaklanır. Bunlar geçici ya da uzun vadeli olabilir.

Çene Eklemi Hastalıklarının Belirtileri Belerdir?

• Ağız açmada kısıtlılık,
  • Kulağa, yüze, dişlere, gözlere yansıyan ağrı,
  • Çiğneme kaslarında ağrı,
  • Yüzde asimetri,
  • Çenenin açık olarak takılı kalması,
  • Kulağa, yüze, dişlere, gözlere yansıyan ağrı,

Eklem hastalığının tedavisinde yöntem, tüm hastalıklarda olduğu gibi öncelikle etkenin ortadan kaldırılmasıdır. Bu anlamda eksik ve hatalı dişler düzeltilir, kapanış sorunları ortodontik olarak çözülür, kassal sorunlar gerektiğinde bir fizik tedavi uzmanı yardımıyla ortadan kaldırılır.

Çene Ameliyatı Neden Yapılır?

Çene Ameliyatları yüzdeki şekil bozukluklarını gidermek amacı ile yapılır ; estetik olarak yüz güzelleştirmek yada bir rahatsızlık sonucu yapılabilir. Çene’nin yüz şeklini bozması halinde çeneyi yüz asimetrisine uygun hale getirmek veya çene ucuna yapılan düzeltme ameliyatları ile yüz şekli yani estetik görünüm amaçlı çene ameliyatları yapılabilir.

Çene Ameliyatı Sonrasında Kalıcı Bir İz Oluşur Mu?

Çene ameliyatları agız içinden yapılacağı için estetik açısından bir ameliyat izi oluşturmaz. Bu da ameliyatın pozitif yanlarındandır.

Çene Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Çene ağrıları , uyuşması , dişlerin bozukluğu ,asimetrisi dağılmış ağızlar da çeneye baskı yapabilir. Bu yüzden genelde çene cerrahisi ameliyatları bir ortodontist desteğiyle daha sağlıklı sonuçlara ulaşacaktır.

Çene ameliyatları genel anestezi altında yapılırlar. Konu hassas olduğu için genelde tam teşekküllü hastane ortamında bu ameliyatlar yapılmalıdır. Ameliyat sonrası ağrılı dönem verilen ağrı kesici ve kas gevşetici ilaçlar ile acı en aza indirilir.

Çene Ameliyatı Sonrasında İyileşmek İçin Ne Kadar Zaman Gereklidir?

Çenenin bozukluğu ve yapılan ameliyatın büyüklüğüne bağlı olarak hasta, ortalama 2 hafta istirahat etmelidir.

Çene Ameliyatlarını Kim Yapar ?

Çene ameliyatlarını çene cerrahisi alanın da uzmanlaşmış plastik cerrahlar yapabilir. Estetik cerrahi uzmanı bir doktorun çene cerrahisi alanında özel bir eğitim alarak ameliyat yapması muhtemeldir.

Çene Ameliyatı Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Hastanın durumu yüz yapısı ameliyatta nelerin yapılacağı fiyatı belirleyen unsurlardır. Bu yüzden ameliyatın fiyatı için ortalama bir rakam verilmesi mümkün değildir.

Çene Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Çene ameliyatları yüzde şekil bozukluğu olan tüm hastalara yapılır. Fakat yüzde şekil bozukluğu olan hastanın yaşı küçük ise anne ve babalarına büyük iş düşmektedir. Çene deformitesi olan bir çocuğun küçük yaşta ameliyat olması psikolojisi açısından çok faydalıdır. Çocuğun sosyal gelişimini doğrudan etkiler.

Çene Ameliyatı Sonrası His Kaybı Yaşanır Mı?

Ameliyatlı bölgede his kaybının olması doğaldır. Fakat bu bazı durumlarda geçici bazı durumlar da kısmı sürekli olabilir. Bu yapılan ameliyat ile alakalıdır.